Pengikut Tegar, Thanks!

Monday, October 24, 2011

Generasi Y

Assalamualikum..

Sejak menjejak umur dewasa ni (3 siris), makin semak mata aku tgk so-called-teen-agers nih..maybe aku yang semakin tua, atau kelaku mereka2 ni yang semakin takleh nak diterima?? apa yang aku notice sangat ialah:

1: bila berjalan, telinga mesti bersumbat earphone..membuatkan aku musykil..budak2 ni kalau tak sumbat menatang alah tu, terus lumpuh ke? takleh berjalan?

2: hormat pada orang tua tu dah makin kurang..bukan semua, tapi sebahgian yang besar. kalau aku dulu, nak berjalan atas lantai yang baru dimop oleh makcik cleaner dan sewaktu dengannya, amatlah terasa segan..ye la, org tu baru mop lantai..penat tak ilang lg..takkan kita dengan sukacitanya berjalan seoalh takde pape?? zaman sekarang? kadang2 makcik2 tu tgh mop pun diorang selamba je jalan..silap2 terlanggar baldi makcik2 tu..

3: susah sangat nak dengar cakap/nasihat orang..mungkin tak berapa dengar kot telinga tu..dah selalu sangat sumbat earphone..

4: fesyen pakaian yang makin lama aku tgk, makin meloya rasa tekak..ni bukan remaja je..orang tua pun sama..boleh tak kalau nak berpakaian tu, biar la yang tak menyebabkan mulut orang terbuat dosa sebab menyumpah seranah dirimu yang tak best itu??

banyak lagi la kalau nak catit satu2..ni je la sikit..yang top 4 la kiranya tahap kemenyampahan aku..please la..tolong la ingat..korang hidup atas bumi ni bukan sorang diri..bawak2 la faham perasaan org lain..

No comments:

Post a Comment