Pengikut Tegar, Thanks!

Thursday, April 9, 2009

Student dan aku #1

huh! mlm ni tugas plak kat bilik waden..bila dok lepak2 camni, aku tersenyum sorg2 teringat student2 aku yg macam2 ragam..ada satu hari tu, masa 1st day student aku masuk lab utk buat experiment, aku tgk dorg nih mcm stress je..so, aku pun saje je la nak kenekan dorg..hehehe..

aku: ok, ble simpan mikroskop kamu semua..

budak2: baik cikgu..(start kemas2 meja, lilit wayar mikroskop kat body mikroskop)

aku: (dengan muka serius tahap gaban) hah kamu! dah berapa kali saya ckp, kamu tak jugak ikut..

*****aku senyap..budak blank kejap, tak tau aku marah sebab apa..

aku: kelas, saya cakap dulu nak lilit wayar ke badan mikroskop ikut arah jam ke ikut lawan jam??

*****sekali lg budak2 blank..pucat pun ada..tak tentu arah pun ada..masing2 menggelabah..

budak A: ikut arah jam cikgu..

aku: nape ikut arah jam??

budak A: (dengan penuh konfiden) sebab ikut medan magnetik cikgu..

aku: ah, ye..betul sangat le tu..

budak A: (senyum kelat..muka dah pucat..)

budak B: (konfiden angkat tangan..aku tau dah mesti nak jawab lawan jam..) lawan jam la cikgu..

aku: sebab??

budak B: (garu2 kepala sikit..) sebab arus elektrik dia ikut lawan jam..

aku: (aku keraskan nada suara..muka maintain serius..) ustaz mana ajar kamu camtu??

*****budak2 dah gelabah..ikut jam salah, lawan jam pun salah..

aku: kan saya dah bagitau hari tu...kalau lilit wayar mikroskop, ikut..ikut mana??

*****budak2 senyap sunyi, tak berani nak menjawab..

aku: lah...itu pun tak tau??? nak lilit wayar mikroskop lilit ikut??? (aku benti sejenak..mata budak2 buntang menanti jawapan aku ngn penuh saspen..)...........ikut suka hati kamu laa....

*****bebudak aku tergelak besar..ade yg pandang aku berbulu je..wahahaha..tu la..mandom lg dalam kelas aku..kan dah kene sepam..biase le..kalau dalam kelas asik serius je, bebudak pun naik boring..mata asik nak pejam je..sekali2 kene gak bergurau...hehehehe

1 comment: