Pengikut Tegar, Thanks!

Wednesday, January 30, 2013

Minda Kita

Assalamualaikum..

lama rasanya tak menaip dalam blog ni..bila browse facebook, terjumpa banyak status2 yang mengomen pasai drama2 melayu. terbaru, drama sahara yang tahapahapa..

ramai la yang marah, bengang dan sewaktu dengannya. aku? tak terkesan langsung..sbb mmg tak tgk pun drama2 mengarut mcm tu..buang masa..yang berlakon tu dh tau dah ikut arahan director. director tu pulak kompem2 dah bukan alim ulama..so, what do you expect? rentikanle layan tgk benda2 tak pekdah tu..

mesti ramai yang kata aku ni tak peduli langsung akidah2 artis n pengarah yang buat cerita bukan2 ni..hmm..maybe ada jugak betulnya tu..sbb aku rasa, akidah depa aku takleh nak baca..yang aku tau, akhlak depa la yg jahanam..

aku pun bukan baik..tp aku cuba yang terbaik dengan cara aku sendiri..macam mana? AKU TAK TENGOK cerita2 yang tak membina minda ni..wahhh..macam la bagus sgt aku ni kan? ikut suka hangpa la nak kata apa..yang aku tau, bila kita dok tgk, director2 ni akan rasa syiokkk..rating dia tinggi..dia peduli apa sama itu kutukan, maki hamun segala..janji untung maa..

so, quit being a whiner..asyik merungut, mengomen n menyalahkan orang lain..kalau rasa hebat sangat, pi masuk jamban..dalam jamban ada skrin besaq..bleh tgk diri sendiri. namanya CERMIN. tgk diri sendiri dulu sebelum dok kata kat orang..

bukan apa, dah tau dah cerita tak semenggah, tak kualiti langsung, tp dok melekat jugak depan tv..layannn..kena pulak cerita2 melayu yang meLAYUkan tu time2 maghrib pulak..lagi la syokk layan..setan pun tumpang saham sekali..maveles..

mcm besa la..aku share benda yang aku rasa berfaedah..aku bukan sempurna..Allah jua yang MAHA sempurna..yang baik ambik buat panduan..yang tak baik, pakat2 tegoq la, jgn segan.. :)

No comments:

Post a Comment