Pengikut Tegar, Thanks!

Monday, February 27, 2012

Terkepit dan tersepit..

assalamualaikum..

lama dah rasa tak menconteng dalam blog..bukan apa, banyak gheja nak buat..krem palaotak jugak seminggu dua ni..adeh..

malam ni macam susah nak lena..kalih kiri tak sedap, kalih kanan mata takmau pejam..ni semua donia la ni..isk..

dalam palaotak ni takdak lain dah..tgh ligat dok pusing tang mana nak cekau duit tambahan..bukan nak kata tak bersyukur, tp dok tgh nak cover balik kesilapan masa muda-muda..memang la orang suruh pelan-pelan kayuh, tp kalau dok kayuh pelan-pelan, naik bukit pulak tu, bila nak sampai??

kdg2 mai berangan mengarut2, mula la skodeng bawah katil la, selak2 buku lama2 ka..mana la tau kot2 ada terselit tigapatratuihribu..buat kenduri teruih aku..

memang payah hidup zaman la ni..dan aku memang respek kawan2 dan orang2 sekeliling aku yang boleh menyambung hidup dengan pendapatan yang kurang dari aku..aku tak kaya pun, tp memang ramai la yang pendapatan lebih rendah dari aku..dah, nak baca, baca elok2..jangan dok skeptikal..sat lagi aku stalait skali, meleleh cecair hidung..

pada masa yg sama jugak, aku bersyukur sebab isteri aku sudi membantu aku meringankan beban belanja rumah..kalau nak ikutkan, memang la duit dia, duit dia la..duit aku pun duit dia jugak..tp dia tak berkira pun tolong aku..Alhamdulillah..tu yg buat aku tak pasang niat nak bukak cawangan tu..hahahaha..bukan apa, kalau dah sedaq diri sendiri tak mampu, ujung bulan dok harap ke duit bini nak bubuh minyak pi gheja, bawak2 la mengucap banyak2 kalau ada niat nak tambah cawangan..kesian ke bakal cawangan tu..tapi takpa..kita kan ada BR1M..kalau ada 4 bini, ble dapat 2k tu..hahahahahaktuih..

dah mula dah nak merapu tak ketahuan hala ni..ni semua duit punya pasai la ni..takpa..ulat dalam batu pun boleh hidup..esok aku try la makan batu..mana tau ble jadi mcm ulat tu..jimat belanja aku beli beras..

nak cari kayuuu, nak cari kayu..
assalaamualaikum..

2 comments: